dissabte, 21 de novembre del 2009

La vacuna del VIH/SIDA: una esperanza

El passat dimarts vaig acudir a una xarrada sobre la vacuna de la sida. La conferència la va ser realitzada per el Sr. Mariano Esteban del Centre Nacional de Biotecnologia (CSIC). Una qüestio que m'agradaria remarcar sobre el Sr. Mariano Esteban és que encara que jo no vaig entendre tot el que va dir, si que semblava que tenia un don a l'hora de parlar i per fer les coses comprensible.
La xarrada va ser molt complicada donat que estaba pensada per a gent que tenia uns coneixements mitjans en la matèria, amb un llenguatge prou especialitzat. Yo vaig entendre els conceptes clau, els quals expossaré a continuació:
Primer reproduir una critica feta per el Sr. Mariano Esteban sobre la grip A, donat que ara estem molt preocupats per la famosa grip a perque han mort unes poques persones quan per la sida moren tres millons de persones a l'any, especialment a l'Àfrica. També cal recordar altres malalties com puguen ser la malària o l'hepatitis malalties les cuals no tenen encara vacuna.
Ara ya entrant en el temari pròpi de la xerrada, primer saber que una vacuna consta de dues parts, el vector i la part inmunològica. En la xerrada comentaren que havien conseguit dos vectors que funcionaven bé i que actuaven sobre les cèl·lules que primer infecta la sida. I en el que respecta la part inmunològica encara que havien tingut alguns problemes, per a robar-la, actualment ja havien trobat un que actuava perfectament.
També cal comentar que actualment ja s'està provant en persones com a assaig clínic.